Thália

Autor: Peťo Danko | 5.11.2011 o 10:20 | (upravené 5.11.2011 o 22:58) Karma článku: 5,84 | Prečítané:  1316x

(dramatizácia skutočnej udalosti v štyroch dejstvách, s takmer autentickými replikami ) Scéna: Autorizovaný servis Renault Postavy: Prijímací technik - mladý , výzorom i prejavmi 16 ročný mužíček s pohybmi vanilkového pudingu Technik - bývalý prijímací technik - raný tridsiatnik s distingvovaným vystupovaním a potrebnými vedomosťami. Zbor technikov - neidentifikovaní mladí muži. Verný zákazník - bežný klient, neskorý tridsiatnik, s takmer štvorročným autom najnižšej triedy

1. dejstvo

Temer prázdna veľká presklená predajňa. V popredí sú naaranžované automobily na predaj. Pri pulte komunikuje jeden predajca s potenciálnym zákazníkom.

Verný zákazník /vchádza /:  Dobrý deň. /čaká pri pulte s označením „prijímanie opráv", ale dlhší čas nikto neprichádza, tak sa nervózne prechádza pomedzi vystavené kusy. Keď nepritiahne pohľad  ani zaneprázdneného predajcu, sadá si do jednej z foteliek, takticky pripravených práve na takéto slávnostné  príležitosti./

Na scénu  vchádza Technik -bývalý prijímací. Verný zákazník sa s nádejou zdvihne z fotelky s prosebným pohľadom na Technika- bývalého prijímacieho, netušiac, že ten už nemá v kompetencii splniť jeho požiadavky.  Zjavne, lebo Technik -bývalý prijímací  berie zo skladu akúsi súčiastku a vráti sa do servisnej časti. Prijímací technik roztržito  prenáša papiere z jedného konca pultu na druhý.

Prijímací technik/hovorí si v duchu/: Mám ho osloviť, nemám ho osloviť ? Či dám radšej do poriadku tieto papiere? /spýtavo pozrie na Verného zákazníka/

Verný zákazník /využije situáciu/: Dobrý deň.  Ja som objednaný na servisnú prehliadku. Výmena oleja a filtra plus všetko potrebné pre auto po štyroch rokoch prevádzky.

Prijímací technik: Aha, dobre.. /vezme  od Verného zákazníka servisnú knižku a kľúč, pohne sa spoza pultu, smeruje k autu Verného zákazníka , odomkne, navlečie ochranný mikroténový obal na sedadlo vodiča, nasadne a vyrazí smerom do servisných útrob/

2. dejstvo

Verný zákazník / Na scéne sa nič nedeje, preto drzo otvorí dvere  vystaveného luxusného auta  a hodnú chvíľu vdychuje vôňu kožených sedačiek, neskôr  testuje vlastným telom čalúnenie ďalšej sedačky v predajni. /

Vchádza Prijímací technik. Zmätene pobehuje po scéne. Verný zákazník ho posmelí a spýta sa:

Verný zákazník: Koľko asi bude trvať tá oprava?  Potreboval by som si odskočiť povybavovať nejaké veci. /radšej nečaká na odpoveď, ktorá neprichádza , a tak si  odpovedá  otázkou:/ Zhruba do dvanástej?

Prijímací technik: Asi tak nejako.

Verný zákazník: Dobre, tak ja sa posnažím v tom čase prísť. Alebo mi viete zavolať?

Prijímací technik: Zavoláme vám.

Verný zákazník: Dobre, dohodnutí. Ďakujem pekne. Dovidenia zatiaľ. /opäť nestrácajúc čas čakaním na odpoveď opúšťa predajňu plnú značiek/

PRESTÁVKA 2 HODINY

3. dejstvo

Verný zákazník  pozerá na hodinky, sú presne tri minúty pred dvanástou, skoro  poludnie.

Verný zákazník: /pomyslí si/: už by mohli aj zavolať./a prezieravo sa vyberie smerom k značkovej servisnej predajni.  Po dvadsiatich minútach zdravej chôdze prechádza popri svojom aute, už pripravenom pred predajňou, otvára dvere značkovej výstavnej siene a ostáva opäť bezradný. Situácia podobná ako pred vyše dvomi  hodinami.  Verný zákazník sa ukladá do známej hosťovskej fotelky a má pocit, že je stále dokonale vyhriata.

Sčista-jasna sa zjaví Prijímací technik, zjavne postihnutý neschopnosťou rozpamätať sa na udalosti spred dvoch  hodín.

Prijímací technik/snaží sa nájsť faktúru Verného zákazníka medzi kopou podobných papierov/

Verný zákazník: koľko som dlžný?/a ako platí, stihne potvrdzujúcu otázku:/ spravili ste všetko, čo bolo treba?

Prijímací technik/nezrozumiteľne zabrble/: samozrejme..

Idem Vám odovzdať auto, /s nadšením sa vrhne za kľúčom, ako to vanilkový puding vie, uteká otvoriť auto, no diaľkové ovládanie nereaguje/ Prepáčte, to som vzal asi nesprávny kľúč./a opäť sa pudingovo vrhá k pultu, o chvíľu auto reaguje, Prijímací technik víťazoslávne otvára dvere a.... čaká..

Aj Verný zákazník  čaká... že Prijímací technik strhne zo sedadla jeho auta ochrannú mikroténovú fóliu. V očiach Prijímacieho technika sa nejaví nič, a keďže sa nič nedeje, Verný zákazník ostentatívne uchopí medzi dva prsty fóliu, potiahne, vyzývavo pozrie na Prijímacieho technika, podáva  smerom k nemu fóliu. V očiach Prijímacieho technika sa zračí čosi... preberá fóliu medzi svoje dva prsy a odnáša ju z dohľadu Verného zákazníka.

Verný zákazník: Ďakujem pekne, dovidenia /ozve sa neprezieravo , netušiac, že dnes sa ešte uvidia/

/Verný zákazník nasadne, naštartuje a odchádza do 10 km vzdialeného mestečka/

4. dejstvo

Do areálu predajno-servisného parkoviska vchádza auto Verného zákazníka. Spraví veľký oblúk a zaparkuje pri skle výlohy - v zornom uhle Prijímacieho technika.

Verný zákazník/asertívne, s dávkou humoru/ Tuším sme u Vás zabudli puklicu.

Prijímací technik/nebezpečne vyštartuje smerom do servisnej časti a necháva za sebou pudingové pruhy. Pomedzi autá na zdvihákoch sa mihá vanilková hlava, zúfalo hľadajúca striebristú puklicu s logom ich značky.

Zbor technikov:/štvorhlasne naviguje/ Nie je tamto ona?

Prijímací technik:/dnes už druhýkrát víťazoslávne, nesúc v paži Vernému zákazníkovi známu puklicu, založí ju na obnažené koleso a opäť nezrozumiteľne zabrble/Prepáčte.. /čaká zmierňujúcu reakciu v očiach Verného zákazníka/

Verný zákazník:/zrejme už nakazený tiež niečo nezrozumiteľne zabrble, nútene sa usmeje, nasadne do auta a odchádza. /

Verný zákazník v 25 km vzdialenom meste otvorí na zaparkovanom aute kapotu, skontroluje štítok výmeny oleja a zisťuje, že tam ostal štítok pôvodný, ten spred štyroch rokov -  zjavne poškodený po boji s čímisi prstami. Verný zákazník nostalgicky  spomína na Technika- bývalého prijímacieho technika; ktorý tam bezchybne fungoval ešte pre rokom - čím si vlastne túto „funkciu" zaslúžil.

Verný zákazník už nie je ani verný, ani zákazník.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.


Už ste čítali?